Postanowiłeś zakończyć przygodę z Holandią i zdecydowałeś się powrócić do kraju? Pamiętaj o zmiane swoich danych w systemie urzędowym!

 

Rozpoczynając pracę w Holandii jesteśmy zobligowani do zarejestrowania się w urzędzie skarbowym w celu wyrobienia numeru podatkowego. Wtedy również podajemy w różnych urzędach wiele swoich danych, jak adres zamieszkania, dane swojego współmałżonka, dzieci. Podczas składania deklaracji podatkowej przekazujemy do urzędu holenderskiego numer konta bankowego w celu otrzymania zwrotu nadpłaty podatku.

Jednakże gdy zmieniamy adres zamieszkania, numer rachunku bankowego bądź inne istotne dane, które są ważne dla urzędu holenderskiego, to nie zawsze się nad tym zastanawiamy.

 

Wnioskowanie o nadanie nr BSN dla współmałżonka

Jeżeli chcemy skorzystać z ulgi Algemene Heffinsgkorting popularnie nazywanej „rozłąkowym”, to niezbędne jest, aby partner/współmałżonek posiadał numer BSN/SOFI.

Warunkiem koniecznym do skorzystania z ulgi "rozłąkowe" jest wymóg posiadania 90% przychodów z Holandii w stosunku do przychodu całkowitego podatnika i jego współmałżonka ( partnera fiskalnego ).

Kto może zostać partnerem fiskalnym w rozliczeniu podatkowym?

Od stycznia 2011 roku nastąpiła zmiana w przepisach podatkowych w Holandii i partnerem fiskalnym może zostać:

  • współmałżonek lub partner, z którym mamy zawarty oficjalny związek partnerski u notariusza lub przez sąd;
  • partner, z którym mamy wspólne dziecko;
  • partner, z którym wspólnie zakupiliśmy dom lub mieszkanie.

Dokumenty potrzebne do wnioskowania o nr BSN/SOFI:

  • międzynarodowy akt małżeństwa;
  • zaświadczenie o wspólnym zameldowania z Urzędu Miasta lub Gminy ( wraz z tłumaczeniem przysięgłym na jeden z języków: angielski, niemiecki, holenderski );
  • kopia dokumentu nadania numeru BSN/SOFI współmałżonka, który pracował w Holandii.

 

Zmiana adresu

Aktualizowanie danych jest bardzo ważną sprawą. Jeżeli zmienił się adres zameldowania bądź adres do korespondencji należy poinformować o tym urząd, używając odpowiedniego druku. Zaniechanie tego faktu może mieć katastrofalne skutki, ponieważ urząd będzie wysyłam korespondencję na adres zarejestrowany w systemie, np. wezwanie do rozliczenia się czy wezwanie do zapłaty podatku.

 

Rejestracja konta bankowego

Każdy kto chce, aby holenderski urząd skarbowy mógł dokonać przelewu na jego konto bankowe, musi je uprzednio zarejestrować w systemie holenderskiego urzędu skarbowego. Istotne jest to, aby podatnik był właścicielem lub współwłaścicielem tego rachunku bankowego. Urząd nie zarejestruje konta osoby trzeciej.

 

Zatrzymanie wypłaty dodatku do ubezpieczenia - ZORGTOESLAG

Podatnik, który zakończył pracę w Holandii, powinien poinformować o tym fakcie holenderski urząd skarbowy, który zajmuje się wypłatą dodatku do ubezpieczenia  - Zorgtoeslag , w celu zakończenia wypłaty świadczenia. Zaniechanie tego będzie skutkowało dalszą wypłatą dodatku na rzecz podatnika oraz późniejszym wezwaniem go do zwrotu niesłusznie pobranego dodatku do ubezpieczenia.

 

Telefon do urzędu

Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się, jaki jest aktualnie status Państwa sprawy, czy urząd otrzymał przesłane dokumenty, kiedy została wystawiona decyzja, kiedy został wykonany przelew itp., wtedy należy skorzystać z naszej usługi kontaktu telefonicznego ze szwedzkim urzędem. Urzędnik może odpowiedzieć na wiele pytań, ale nigdy nie podyktuje numeru konta ani adresu podatnika. Jedyne co w tych przypadkach można zrobić, to podyktować te dane urzędnikowi, a on zweryfikuje ich poprawność w systemie, czy posiada identyczne dane, czy inne. Dlatego też tak ważne jest właściwe wypełnienie naszych dokumentów i aktualizowanie swoich danych w holenderskim urzędzie skarbowym.

 

Pamiętajmy o spójności danych, które przekazujemy

Zawsze musimy pamiętać o zachowaniu spójności naszych danych personalnych. W przypadku zmiany adresu lub konta należy urząd o tym poinformować, dlatego że urząd będzie kierował korespondencję na adres znany w systemie, a zwrot podatku lub innych świadczeń na konto widniejące w systemie urzędu.

 

Procedura "Krok po kroku"

1. Dostarczenie do nas niezbędnych dokumentów.

Na naszej stronie internetowej w zakładce "Pobierz dokumenty" można pobrać komplet dokumentów niezbędnych do starania się o usługi dodatkowe z Holandii, jak zmiana adresu, rejestracja konta w systemie urzędu. Na pierwszej stronie znajduje się instrukcja, jakie dokumenty należy do nas dostarczyć. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów wysyłamy dokumenty również na e-maila oraz za pośrednictwem poczty polskiej bezpośrednio do domu. Dokumenty można również uzyskać we wszystkich naszych oddziałach w całej Polsce.

2. Od sporządzenia druków do zmiany danych w systemie.

Odeślij do nas podpisane dokumenty, wtedy my zajmiemy się resztą. W momencie gdy posiadamy komplet dokumentów oraz opłaconą usługę, przystępujemy do jej realizacji. Osobiście wysyłamy odpowiednie druki do urzędu w Holandii i kontaktujemy się telefonicznie w celu potwierdzenia zmiany adresu, numeru rachunku w systemie urzędu holenderskiego.

 

 

Skorzystaj z naszych usług!