• Zwrot podatku z Belgii

    Sięgnij po swoje pieniądze!!!

  • Zwrot podatku z Holandii

    Zaufaj naszej wiedzy i doświadczeniu!!!

  • Zwrot podatku z Niemiec

    Pomyśl o sobie i rodzinie!!!

  • Zwrot podatku z Irlandii

    Ciesz się z wysokiego zwrotu!!!

Infolinia Aldortax 77 472 40 24

Zwrot podatku z zagranicy

Get Adobe Flash player

 

Zależy Ci na szybkim zwrocie podatku ze Szwecji?

 

Zastanawiasz się jak poradzić sobie z kartą podatkową, którą uzyskałeś pracując za granicą? Skontaktuj się z nami! Jesteśmy firmą, zajmującą się rozliczaniem podatków z zagranicy od 2006 roku! W swojej pracy zawsze kierujemy się rzetelnością oraz dbałością o Klienta. Zaufaj nam, a przekonasz się, że warto...

Podatnicy, którzy w danym roku podatkowym uzyskali przychody na terenie Szwecji, mają obowiązek rozliczenia się z tamtejszym urzedem skarbowym. Dotyczy to również polskich pracowników, którzy podejmowali legalne zatrudnienie u szwedzkiego pracodawcy lub byli oddelegowani przez polskiego pracodawcę do pracy na terenie Szwecji.

Rozliczenie podatku jest obowiązkowe. Termin rozliczenia przypada zawsze z początkiem maja. Dokładna data złożenia zeznania podatkowego widnieje na pierwszej stronie deklaracji podatkowej.

Podatnik zwolniony jest ze złożenia deklaracji podatkowej w sytuacji, gdy pracodawca zapłacił podatek dochodowy w wysokości 25% zwany SINK do urzędu skarbowego, czyli wówczas, gdy okres zatrudnienia w Szwecji był nie dłuższy niż 183 dni.

 

Dokumenty potrzebne do rozliczenia się:

starroczne rozliczenie ze szwedzkiego urzędu skarbowego - Indkomstdekalaration 1;

starkarta podatkowa - dokument wydawany przez pracodawcę : KU10, KU13 lub KU14.

 

Rezydencja podatkowa

Zgodnie ze szwedzkimi przepisami podatkowymi za rezydenta podatkowego w Szwecji uważa się osobę, która ma tam swoje miejsce zamieszkania ( stałego pobytu ) i nieprzerwanie przebywa na terytorium tego kraju przez czas dłuższy niż sześć miesięcy. Przesłanką uznania za szwedzkiego rezydenta podatkowego jest również posiadanie istotnych powiązań ze Szwecją. Nie dotyczy ona jednak osób zagranicznych, które nie były wcześniej szwedzkimi rezydentami. W przypadku opuszczenia Szwecji przez osoby posiadające obywatelstwo szwedzkie lub zamieszkujące w tym kraju przez co najmniej dziesięć lat, uznaje się, że rezydencja szwedzka zostaje zachowana przez okres pięciu lat od opuszczenia kraju.

 

Z jakich ulg można skorzystać w rozliczeniu ze szwedzkim urzędem skarbowym?

Odliczenie z tytułu prowadzenia podwójnego gospodarstwa domowego. Odpis przysługuje, jeżeli podatnik podjął pracę i przeprowadził się do nowej miejscowości, ale zatrzymał stare mieszkanie. Przez ograniczony czas przysługuje odliczenie z tytułu podwyższonych kosztów życia. Dla odpisów z tytułu posiłków i drobnych wydatków oraz kosztów zakwaterowania obowiązują różne ogranicznenia w czasie.

Podróże do domu. Jeżeli ze względu na swoją pracę podatnik przebywa w innym miejscu niż stałe miejsce zamieszkania, może skorzystać z odpisu z tytułu wydatków na podróże do domu. Odpis przysługuje za maksymalnie na jedną podróż w tygodniu najtańszym środkiem transportu.

Koszty osób bezrobotnych. Jeżeli podatnik otrzymuje zasiłek dla bezrobotnych z Kasy Bezrobocia, przysługuje mu odpis wydatków z tytułu podróży w związku z wizytami w Urzędzie Pracy oraz innych wydatków poniesionych w związku z poszukiwaniem odpowiedniej pracy w Szwecji.

Pomieszczenie robocze. Odpis z tytułu pomieszczenia roboczego przysługuje wyłącznie wtedy, gdy pracodawca nie zapewnia takiego pomieszczenia. Jeżeli pomieszczenie robocze znajduje się w mieszkaniu, odpis przysługuje wyłącznie w wyjątkowych przypadkach.

Ksiązki i czasopisma. Niektórym kategoriom zawodowym przysługuje w pewnych przypadkach odpis z tytułu zakupu książek i czasopism. Odpis przysługuje pod warunkiem, że pracodawca nie zapewnia literatury.

Koszty kształcenia. Odpis kosztów z tytułu kształcenia jest możliwy pod warunkiem, że kształcenie jest niezbędne do zachowania obecnej pracy. Odpis nie przysługuje, jeżeli kształcenie jest prowadzone w celu poszukiwania nowej pracy.

Pozostałe wydatki. Odpis przysługuje wyłącznie na tą część wydatków, która przekracza 5 000 koron.

 

Pamiętajmy o spójności danych, które przekazujemy

Zawsze musimy pamiętać o zachowaniu spójności naszych danych personalnych. W przypadku zmiany adresu lub konta należy urząd o tym poinformować, dlatego że urząd będzie kierował korespondencję na adres znany w systemie, a zwrot podatku na konto widniejące w systemie urzędu.

Ponadto musimy zebrać informacje o dochodach w Polsce lub innych krajach. Niezbędna jest również historia naszego zatrudnienia, daty rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz nazwa i adres pracodawcy.

 

Procedura zwrotu podatku "Krok po kroku"

1. Dostarczenie do nas niezbędnych dokumentów.

Na naszej stronie internetowej w zakładce "Dokumenty do pobrania" można pobrać komplet dokumentów niezbędnych do rozliczenia się. Na pierwszej stronie znajduje się instrukcja, jakie dokumenty należy do nas dostarczyć. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów wysyłamy dokumenty również na e-maila oraz za pośrednictwem poczty polskiej bezpośrednio do domu. Dokumenty można również uzyskać we wszystkich naszych oddziałach w całej Polsce.

2. Od sporządzenia deklaracji do otrzymania decyzji.

Odeślij do nas podpisane dokumenty, wtedy my zajmiemy się resztą. W momencie gdy posiadamy komplet dokumentów oraz opłaconą usługę przystępujemy do sporządzenia zeznania podatkowego. Osobiście wysyłamy je do odpowiedniego urzędu skarbowego w Szwecji. Urząd szwedzki wydaje decyzję pomiędzy wrześniem a grudniem danego roku. Decyzja podatkowa przychodzi bezpośrednio do Klientów i widnieje na niej dokładna kwota zwrotu oraz informacje dotyczące konta bankowego. W niektórych przypadkach należy potwierdzić konto, dlatego niezbędne jest zachowanie ciągłości korespondencji pomiędzy nami a urzędem. W trakcie rozliczenia deklaracji przez Szwedzki Urząd Skarbowy mogą przychodzić do Klientów pisma, których kopie prosimy w miarę możliwości jak najszybciej przesłać na e-maila lub pocztą tradycyjną, wtedy znacznie przyśpieszy to wydanie decyzji o zwrot podatku na konto.

3. Zwrot/ Dopłata podatku.

Po otrzymaniu decyzji podatkowej urząd wysyła zwrot w formie czeku lub bezpośrednio na konto podatnika. Jeśli kwota zwrotu podatku jest niezgodna z wyliczoną, to istnieje możliwość odwołania się od decyzji w terminie sześciu miesiący od daty jej wystawienia.

 

To takie proste!

Wielu Polaków pracujących za granicą nie wie o możliwości zwrotu nadpłaconego podatku lub o nim wie, ale nie ubiega się o niego, nie mając czasu lub ochoty na bieganie po urzędach i wypełnianie formularzy. Jednak korzystając z usług biura podatkowego, procedura zwrotu staje się o wiele prostsza.

 

Skorzystaj z naszych usług!


 

captcharefresh

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

Kalkulator
Dokumenty
Okap AldortaxEksperci w dziedzinie rozliczeń!
GIODO
Nasze zbiory danych osobowych chroni Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Logowanie